O Mnie

Wspieram rozwój mowy i komunikacji, łącząc neurologopedię z terapią sensoryczną. Każde dziecko to indywidualna historia – razem znajdziemy najlepszą drogę do sukcesu.

Moja pasja i doświadczenie

Dzień dobry, nazywam się Iwona Kulka i jestem neurologopedą klinicznym.

Ukończyłam Neurologopedię Kliniczną na Śląskim Uniwersytecie Medycznym, jestem certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej i terapeutą karmienia z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi mającymi różnorodne problemy rozwojowe. Zawodowe kompetencje zdobywałam współpracując z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi, miałam też okazję pracować w przedszkolach integracyjnych i terapeutycznych.

Podejmując pracę z małym pacjentem zawsze staram się patrzeć na dziecko w sposób holistyczny, uwzględniając jego trudności i indywidualny poziom wrażliwości. W ostatnim czasie szczególnie interesuje mnie temat szeroko rozumianych trudności w jedzeniu. Konsultuję rodziców dzieci jedzących selektywnie, prowadzę terapie indywidualne, współprowadziłam grupowe zajęcia żywieniowe.

Pod moją opiekę trafiają dzieci i młodzież z różnymi problemami w rozwoju mowy oraz zaburzeniami sensoryczno – motorycznymi. W swojej pracy lubię łączyć terapię logopedyczną z aktywnością według założeń integracji sensorycznej, dzięki czemu zajęcia są atrakcyjniejsze dla dzieci. Dysponuję również ciekawymi pomocami dydaktycznymi i specjalistycznym sprzętem terapeutycznym. Dbam o ciągły rozwój, aby podążając za zmianami i rozwijającą się wiedzą, w jak najlepszy sposób wspierać swoich podopiecznych na wielu poziomach.

Wolne chwile lubię spędzać w sposób aktywny. Uwielbiam spacerować z moim psem, a w te bardziej leniwe dni z przyjemnością zanurzam się w ciekawej lekturze.

Iwona Kulka

+ 48 535 343 737
kontakt@logomove.pl

Szkolenia i kursy

  • Motoryczna terapia jedzenia – A. Zielińska, E. Kaszubowska
  • Zaburzenia połykania – podstawy diagnozy, terapii i wsparcia w życiu codziennym – dr E. Winnicka
  • Tekstura Human Touch Feeding Therapy – M. Habik
  • Teoria Poliwagalna i wybiórcze jedzenie w praktyce – M. Karga
  • Terapia SI dziecka jedzącego wybiórczo – M. Karga
  • ARFID – diagnoza i terapia – D. Sikora
  • Wybiórczość pokarmowa u dzieci ze spektrum autyzmu. Program Marchewkowe Pole – A. Rajs Glazar
  • Podstawy karmienia terapeutycznego z wykorzystaniem pozycji oralnej – P. Jaworski
  • Trening karmienia logopedycznego od podstaw – A. Kaczyńska
  • Trening karmienia logopedycznego – część II – A. Kaczyńska
  • Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym – M. Baj Lieder
  • Trening karmienia. Praktyczny warsztat terapeutyczny – A. Kalina
  • Dziecko nadwrażliwe na dotyk w sferze oralnej na terapii logopedycznej – M. Baj Lieder
  • Terapeuta orofacjalny z pasją – M. Przeździęk, A. Kaczyńska
  • Niemowlak u logopedy – część I (opieka logopedyczna nad niemowlęciem – wprowadzenie) – M. Machoś
  • Niemowlak u logopedy II Miobobo (krótkie wędzidełko u niemowląt – podejście praktyczne) – M. Machoś
  • Ankyloglossia u noworodków i niemowląt – M. Rządzka
  • Stymulacja taktu ustno-twarzowego – M. Gawryl
  • FTM – Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna – prof. dr hab. D. Pluta-Wojciechowska
  • Ortodoncja dla logopedów – A. Listwoń
  • Diagnoza i terapia wad wymowy – dr A. Kabała
  • Sensomotoryczna Terapia Orofacjalna (STO) – dr n. hum. A. Regner
  • Staw skroniowo-żuchwowy i czynny układ stabilizujący w praktyce terapeutycznej – K. Bieniek
  • Elektrostymulacja w terapii logopedycznej – E. Radkowska
  • Autorska metoda terapii rotacyzmów i pararotacyzmów – J. Asperski
  • MFT 9-99 sTArs – Miofunkcjonalna terapia – A. Kittel, B. Paradowska
  • Diagnoza SI – K. Ciesielska
  • Modulacja sensoryczna w diagnozie – M. Karga
  • Interocepcja – odkrywamy ósmy zmysł – A. Charęzińska
  • SI w terapii logopedycznej dziecka z ASD – M. Wiśniewska
  • Uważność w edukacji Kosmos i Kajo – instruktor uważności
  • Wczesna interwencja i wspomaganie w rozwoju dziecka z grupy ryzyka – dr T. Kaczan
  • Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami – wspomaganie rozwoju – dr K. Sedivy-Mączka
  • Karta Oceny Logopedycznej Dziecka (KOLD)
  • KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1 m. ż. do 9 r. ż.
  • Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania® – dr Z. Orłowska-Popek
  • Praca z dzieckiem autystycznym, edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna – Warsztat praktyczny – A. Bala
  • Metody wywoływania głosek – dr A. Kabała
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją) – dr Z. Orłowska-Popek
  • Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI), diagnoza i terapia – E. Bielend-Mazur
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu – prof. UP dr hab. M. Korendo
  • Metody i narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w komunikacji alternatywnej i wspomagającej
  • Techniki Metody Krakowskiej w pracy z pacjentem dorosłym z afazją
  • Afazja dziecięca, czyli o poszukiwaniu Yeti. Problemy diagnostyczne i terapeutyczne – A. Żywot
  • Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego z zastosowaniem metody werbo-tonalnej – A. Lorenc

Scroll to Top